maj 04, 2009

Intensiv dag ..

Sitter och mumsar på grekisk yoghurt strösslad med granatäpple - supergott. Hade kunnat äta ett helt bragokexpaket annars ... Minns ni Jegges matbuss i stugan när vi var små? Jag kunde köpa ett kexpaket istället för godis ... det säger endel eller hur!!

Sonen äter pencillin igen!! Japp det är bara 1,5 vecka sen sist. Men i morse kände han av det igen och jag tänkte att ja vi åker in trots att han är feberfri och så och mycket riktigt Positivt svar direkt.. Hade en lång föreläsning om vad jag tycker vi ska ha för åtgärdsplan på sonen till läkaren ... är man yrkesskadad eller ....

Hör att dottern hostar i sängen hoppas hon inte har fått nåt ... hon somnade kl 7 i kväll och det är lite tidigt för henne. Hon var i skolan idag (jag var iväg på dagen för inskolning) och det var nog spännande för henne... ibland funderar jag dock om vi valt rätt.

I övrigt idag så har jag hunnit måla ytterligare ett varv på fönstrerna - fattar inte varför jag gjort det tidigare - är som ett nytt hus.

Jag har även klipp pudelbruttan med ett lammskär .... Än så länge är hennes pannelugge kvar men den är kvar på nåder. Svansen rök och vips stod där en svart Wippet! Men nu när hon gormar i fönsterrutan åt förbigående (jo hon gör det ... ouppfostrad eller ... ) så måste jag nästan hålla med maken att hon ser mesig ut. Fast han använder mycket mera skarpare ord ...

2 kommentarer:

  1. Pudel utan ludd vad är då kvar annat än ett morr!

    Jag kommer ihåg kokosbollarna som vi fick köpa som "andra parti" och då var endel jättestora och pösiga ... Slurp!

    Ensam hemma... :-(

    SvaraRadera
  2. dom var goda och man kunde äta många!!!

    SvaraRadera