maj 12, 2009

myriader i skallen

I bakgrunden surrar bla La Voix men jag orkar inte följa med riktigt! Idag så har jag så mycket annat i huvudet! Måste förbereda mig för denna vecka har flera händelser som är viktiga.

Jag är extra glad idag för att jag har vänner som jag tycker om och trivs med och som jag tror gillar mig trots allt. Idag hamnade jag i ng sentimentalstund vet inte riktigt varför eller jo nog vet jag ju det - det hänger ofta ihop med när jag ser att barnen tar ett språng i utvecklingen och nu är det massor med dom!

Sonen gillar att spela fotboll och trivs bra med sina vänner och aktiviteter vilket är toppen.

Dottern är just nu i en mycket svajjig period i sitt humör. Det tyder nog på att hon är mitt uppe i ett utvecklingssprång. Men det går så fort...

Maken ringde hem idag från Karlskorna och frågade om vi har grönt ... har han missat att vi bor 10 mil söder om polcirkeln eller ... jag har mina il och längtar söder ut. Ibland fattar jag inte alls varför jag överhuvudtaget bor här uppe i kylan. Inte en antydning till att ng lök har skickat upp nåt liv ännu. Nej ni har finns det inga vitsippebackar - tyvärr. Trädgårdssäsongen är kort jättekort

Positivt då ja - vi har inte fästingar ännu men det har börjat komma, sedan har vi inga mördarsniglar heller!

2 kommentarer: