maj 01, 2009

Valborg och en pudelbrutta som blivit stor

Tänkte lägga upp fina foton från rajsrasan igår .. men så hade kamerans batteri laddat ur när jag skulle föra över bilderna. Nå ni får se ng annan dag. Men brasan var bara som Miffis brasa är = stor, brinner länge och så TRAKTORN såklart.

Min pappa han gillar att lassa på mer brännbart med traktorn, ibland blir det riktigt spännande. En gång fastnade han med traktorn för marken var för mjuk så nära majbrasan så det inte var klok - man bara funderar vilka gener man har ärvt liksom. Men igår gick det lugnt till. Men jag tror att syrrans kille som gjorde premiär på valborg hos oss blev lite förvånad;-) Men miffisen såg väldigt nöjd ut och mimmi med för det blev lite finare på gården med allt skräp uppbränt!

På kvällen kom även makens bror med fru + barn en sväng förbi så det var kul för barnen dom hade verkligen jättekul. Tidigare hade barnen lekt med brorsans barn men dom åkte lite tidigare så barnen fick verkligen en helkväll. Dottern tyckte dock att syrran såg ut som om hon skulle sprängas vilket hon deklarerade tydligt till alla...

Men vet ni vad!!!En som hade lattjolajbans var Pudelbruttan. Vilka gobitar hon hittade överallt. Hon Njöt verkligen! Så när vi åkte hem så stannade hon där. Idag tänkte jag hämta henne men mommo sa att hon verkar ha det så bra - strosar omkring och ligger i sanden ... Så när vi tänkte åka idag hem fr torpet så bestämde vi att hon får stanna. Jag trodde i min enfald att pudelbruttan skulle bli ledsen och hänga med svansen. MEN vad ser vi! JO ju längre bort vi kör destomer viftade hon på svansen. HON VILLE INTE KOMMA HEM! Jag tror att den pudel snart har flyttat hemmifrån ... hon håller på att bli vuxen...

Ja vad tror ni om det?

2 kommentarer:

  1. hehe,
    jag tror ja


    (ps är i gtb. Magnolian blommar...)

    SvaraRadera
  2. Det tror jag med.. Hi hi

    SvaraRadera