mars 05, 2008

Tankar o skrivande

Det är underligt hur tankegångar går. När jag som bäst bakar, fixar ungarnas kvällsisar och fruktsallader går huvudet igång. I omgångar har jag försökt mig på "flowwriting" dvs skriva ner allt under 5 minuter och det som kommer fram är faktist intressant. Jag fick reda på mina tankar i ett (försökte iallafall vara helt öppen) hur hur flyktiga/upprepande tankarna kan vara.

Idag speglades dagens aktiviteter med relationer. Hur rädslan hos människor kan vara så dominerande att människor tar fram makt metoder för att att inte blotta sig. När det blir sådana tillfällen är det ofta svårt att bryta och jag brukar tänka på hur ska jag kunna komma ut ur detta. Ett sätt för mig är att belysa spöket..huu.. det kan funka annas kan man kanske bara gå?? Vad säger ni om det?

En annan fundering som jag hade var hur jag/andra kan välja att gå in i positiva relationer respektive negativa relationer - det går faktiskt att helt enkelt säga att -så här gör jag istället och aktivt välja att inte gå in i en negativ jargong. Att vara lyhörd på sig själv och hur jag vill vara är viktigt för mig. Jag vill ha positiva relationer och i de fall jag inte har det, måste jag fundera på hur jag ska agera. Det kan faktist vara så att vissa relationer kan människan inte välja men det är änndock relationer jag måste kunna hantera.

Ja så kan tankarna gå! Det jag har skrivit är bara en bråkdel. Testa skriva löpande under 5 minuter utan att censurera dina tankar så får du se vad som händer.

7 kommentarer:

  1. Är rädd för att det inte hade blivit så många intressanta tankar mera typ: Kom den annonsen på? * Måste checka... * Måste komma ihåg att ta kontakt med den kunden.... * etc.

    I alla fall om jag gör det på jobbtid B-)
    //å

    SvaraRadera
  2. Och mina fem minuter ær sækert en salig røra, barn, stickning och allt møjligt annat. Då vet du vem jag ær. Kul att du børjat blogga.

    hade gott!

    SvaraRadera
  3. Jag har mina aningar om du är. Kul;-)

    SvaraRadera
  4. Då försvann min kommentar. Försöker igen.
    Tänker på att lilla knubbsälen snart är hemma igen..!!
    Ska på yoga, struntar i Carola eller modevisning. Kompisen har lånat mitt halsband, han är en schlagerkisse.
    Nu är det yoga som gäller...

    SvaraRadera
  5. Hälsa din hemma boende son att en slagerkisse behöver en pudelbrutta;-)

    SvaraRadera
  6. Nu ska får schlagerkissen ta det lungt för nu far jag iväg på yogan och den snacksalige åkte iväg för att köpa skivad rökt jokkmokksskinka.

    SvaraRadera
  7. jag har ett stående erbjudande...

    SvaraRadera