mars 16, 2008

En skön söndag


Nu är det bestämt! Det blir ombyggnation av huset ( är inte direkt ovanlig kan man säga). Men när sonen börjar säga på Beijer att den där duschen skulle vi väl kunna ha, så innebär det någonting! Nu får jag äntligen sätta tänderna i layouter, något som jag verkligen gillar. Några ideer ska kanske få plats.


De hitintills bästa investeringarna i huset är bergvärmen från IVT, isoleringen av taket och våran Kamin från Contura (bilden är från Contura). Huset har fått ett helt annat klimat och är betydligt mysigare och välkomnande.


Som I morse, efter att ha rastat hunden, kaffe i gungstolen framför brasan i kaminen och veta att idag kan jag verkligen ta det lugnt. Det som blir det blir. Det är så skönt att koppla av med barnen!

2 kommentarer:

  1. Härligt.
    Funderar själv på växthus. Tänk på våren, sitta i en stol och se knopparna växa. Tänk upphöjda odlingsbänkar, så du kan ta en körsbärstomat och känna den lite fräna och starka lukten från bladen. Tänk smultronen som hänger över kanten och katten som går och tittar på den.

    Ett växthus, som kan binda ihop huskroppar skulle kanske fungera hos dig?

    SvaraRadera
  2. Det är en fundering jag har haft! Kul att du tänkte på det oxå! Jag har en dröm om min atelje och växthus. TÄnk växthuset på rosendalsträdgård som står rel frittinramat med lavendelhäckar samt Tove Altmans hem på gotland! Det är två av mina "inspirationer"! Toves hem fanns i Sköna Hem eller Elle under förra året!! Har den hemma!!

    SvaraRadera