mars 10, 2008

En bit i taget

Vilken måndag! Redan på söndag kände jag att måndag gäller att ta en sak i taget. Dagis/skola, jobba, dagis/skola, fixa mat, aktiviteter, duschning, kvällsmat .. min tid.. men då är jag så pass slut att det blir inte så mycket mer. Det blev bara en snabb lunch på jobbet och hunden kommer i kläm när jag är ensam och ska fixa allt själv. Jag fick feedback från sonen här en kväll. Han sa till mig när vi tittade på "Du blir vad du äter" med Dominiqua i fd Army of Lovers - att mamma det enda du är dålig på är på mornarna när vi ska iväg.. Tänk vad jag måste va bra på mycket annat;-) Det heter ju av barn och dårar får man höra sanningen och det är bara att tacka o ta emot. Hoppas att barnen minns mina positiva sidor när dom växer upp och ska starta sina egna liv och att jag har gett dom lite bra förebilder iallafall. Man gör så gott man kan. Jag tycker för övrig programmet är kul att se - särskilt när dom visar det "onda" matbordet och sedan det "goda" matbordet och jag kan bara instämma med Skipper att 2an är att föredra .. men att komma dit?

På jobbet idag fick jag höra att: ja du har inte en lätt uppgift, hur orkar du när det är så svårt. Personen syftade på mina arbetsuppgifter som chef för en större skara personer. Jag funderade ett tag och tänkte att tja varför tar man på sig denna typ av arbetsuppgifter, sa efter en stund till personen att: om vi ser tillbaka 6 år i tiden och tänker på vår situation då till skillnad för hur den ser ut idag så finner vi att det har skett stora förändringar. Och jag måste säga att jag hellre gillar att betrakta saker i perspektiv, höja blicken lite längre och få syre istället för att fortsätta springa med blicken mot tårna.

Vad var det jag sa: måndagar en sak i taget.

Var tvungen att lägga till att nog lät det nästan lite för präktigt...

2 kommentarer:

  1. Klok sagt av grabben. Han verkar smart. Fyller han år snart? // C+Y

    SvaraRadera
  2. Inte han men hans mamma;-) alla paket välkomnas;-)

    SvaraRadera