mars 06, 2008

Från strategi till en vacker dam

Strategier är intressant att jobba med. Att försöka bilda framtiden om några år och se hur vill vi att det ska se ut. Försöka lyfta blicken från nuet med det som händer här och staka ut framtiden vars vi som företag vill vara. Rekrytering, markander, chefsskap osv. Dialogen var bra och intensiv med lite bus. När arbetsklimat är öppna och alla kan skratta är jag övertygad om att det finns kreativitet med i bilden och med kreativitet finns utveckling. Iallfall så är mitt huvud fullt med intryck och funderingar om hur vill jag att... vad måste jag göra... hur sprider jag ut infon... m m.

När jag kom hem så blev det istället praktiskt arbete! Kom på det nyss, att jag jobbat så mycket med huvudet att händerna fick ta över när jag kom hem. Vad hände då? Jo pudelbruttan råkade stå där, lite för skäggig om nosen och tossig över kroppen. En pudel har mycket hår som sitter fast, det räcker inte att bara dammsuga golvet från fällda hår utan puden måste oxå klippas! Nå det blev gjort - så nu är hon en riktig dam och gracil!

Tänk vad allt måste få sin tillfredsställelse - huvud, händer som kropp. Det blir bastu ikväll!

5 kommentarer:

  1. Maggie är en kul typ!

    Vi ska äta korv och spagetti(?) nu. :)

    //å

    SvaraRadera
  2. Vilka vi? Är knubbsälen där? //Pedi

    SvaraRadera
  3. Hm ni verkar ha det roligt där ni är, jag har kul här.

    SvaraRadera
  4. Behöver nya köksstolar, om jag inte lagar de jag har. Idagsläget, så vill jag hellre ha nya än behålla de gamla, som är riktigt gamla närmare bestämt från Oscar den förstes tid.
    Just nu tittar jag på dessa stolar, som Nisse Strinning gjort.
    http://www.svenssons.se/mobler/product.aspx?cid=12&pid=187&aid=423
    //Pedi

    SvaraRadera
  5. Nisse strinning är fina men kalla att sitta på men du kanska tänker lägga gråa fårskinn på dom??

    SvaraRadera