mars 18, 2008

Från Mindfulness till Tove Adman

I alla tidningar möjliga tidningar skrivs det om Mindfulness och betydelsen av det. Jag har ännu inte bevistas någon föreläsning eller läst någon bok i ämnet. Men idag på min dagliga pudelpromenat så kom jag på att min Pudelbrutta sysslar med Mindfulness hela dagarna! Genom att titta på henne och se hur hon faktist satsar hela sin energi och uppmärksamhet på ett spår eller en ekorre och hon stressar inte heller (vad jag vet iallafall)!

Från det ena till det andra så,

skrev jag i ng kommentar Tove Admans namn fel men det ska alltså vara Tove Adman. Jag gillar hennes design och i Sköna Hem nr 8 2007 fanns hennes hem och den känslan som jag fick när jag läste och såg bilderna i reportaget representerar min tanke som jag har över min framtida atelje. För att hålla min dröm levande och att jag ska minnas känslan så har jag en av Toves betong ljusstakar. Det får representera enkelheten och ljuset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar