mars 04, 2008

Peter Rost, Poddning och Ford Mercury

Med simpsons i bakgrunden kan man skriva nästan vad som helst och det kan bli helt oseriöst, så bäst att sätta snäckorna i öronen och lyssna på poddradio! Poddradio är kul, jag lärde mig podda i somras och har fått ett helt nytt medium! Hur skönt är det inte att försvinna i en värd för en stund, när jag till exempel rastar pudelbruttan! I poddradion idag var Peter Rost som berättar om sin resa inom "sitt näringsliv" och varför han idag är kulturarbetare. Det var riktigt intressant och jag fick en förnimmelse när han berättade om sin Corvette i USA och hur han körde med sin fru på "ödsliga" vägar .. tills polisen kom - jag kände riktigt hur jag och min kille körde genom ett höstigt New England med lönnlöv flygande kring oss .. bara det att vår Corvette var en Ford Mercury - beige.. med problem med airconditionen. Den bilen gav oss massor med mil i USA, massor med repräkningar oxå. En som vi gjorde särskilt glad under denna tid var en bilmekare på en boulevard i Raleigh, NC.

4 kommentarer:

  1. NU fungerar det att skriva här på bloggen (utan att registrera sig) :-)

    Ikväll ska vi prata göteborska igen. Har blivit en del av det den sista tiden - 4:e veckan på rad? Men nu blir d den sista för snart flyttar dem tillbaka.

    Det som är lite kul är att vi har skrytit över d fina vädret här hos oss och klagade på vädret i Gtb - det har vart dåligt där 2 helger på rad - och vad händer nu när dem kommer hit? Iskallt och snö!

    Blir intressant att se hur bloggen din utvecklar sig....

    Du har i alla fall 1 fast läsare :-P

    Vet inte om jag hade vågat blogga B-)

    //Åsa

    SvaraRadera
  2. Kul med en fast läsare;-) Gillar dig;-) Tänkte att jag testar forumet o ser om det funkar för mig. Kanske nån hittar hit, vem vet, du iallafall.
    /Ulli

    SvaraRadera
  3. Har skvallrat t elli att du bloggar men hon vet inte adressen ännu.... :)
    //Å

    SvaraRadera
  4. Bare o skvallra - så kanske jag får nån läsare!

    SvaraRadera