mars 09, 2008

Funderingar över Pedis

I kommentarera har en av mina favorit besökare börjat längta efter Nisse Strinning stolar: Se länk :http://www.svenssons.se/mobler/product.aspx?cid=12&pid=187&aid=423 (Oj jag lyckades få till länken!! Var ju inte barn under IT boomen SAS..

Stolarna är verkligen fina men hur känns det att sitta på dom en halvkylig morgon i Lappland? Hmm, mornar kan vara riktigt grymma. Mitt förslag är dock om du gillar dom jätte mycket, så kan jag ta över dina gamla stolar...;-) och du köper strinning grå med gråa fårskinn på! IKEA har ju sitt gråa skinn såg jag igår när vi svängde förbi där, men jag tycker faktiskt att dom kändes lite hårda, men dom är ju billigare förståss. Annars kanske du sku' ha satsat på det där skinnet du såg på en auktion "OBS VARNING KÄNSLIGA LÄSARE HOPPA ÖVER" det där skinnet efter den engelska settern... Notera att ng pudelskinn kommer du inte att komma över från ng auktion från detta hus iallafall... Slår vad om att den Engelska settern var en älskad familje hund.

Oj, hur kom vi till detta? Men om du riktigt vill pynta till det i ditt kök, så har jag ett helfestligt tips! En livs levande pudelbrutta, finns i olika färger och storlekar och ger en mycket motion och är en riktig kompis. Om inte annat så finns Lisa Larssons pudlar i keramik. Dom är oxå riktigt fina. I ditt kök passa många saker, du har riktigt lyckats få till en egen stil, med detaljer och bitar ur livet. Sedan har du faktist boende hos dig som oxå förgyller livet!

2 kommentarer:

  1. Från Inbyn var hundskinnet ifrån, säger kanske något om den kärleksfulla mentalitet som råder i byarna.
    Köpte vit/bruna lammskinn på vintermarknaden. De har jag i hallen på en träbänk, med skohyllan under. Skinnen hänger över kanten, så skorna syns inte. Skidorna och stavarna samt annat nyttigt för skidåkning står/hänger bakom bänken. Förresten köpte vacka ullsockor från Fors o Fjäll. Hade väntat på dem i fem veckor, men den som väntar på något gott... De är vadlånga ullisar i turkost och massor av färgladaränder.//Pedi

    SvaraRadera
  2. Det är ju så att du har fått en riktigt läcker stil hemma hos dig!

    SvaraRadera