mars 11, 2008

En skratt tablett om dan är bra för magen

Ni kanske har noterat att jag gillar humor och gärna humor med en liten twist. Jag är övertygat att humor är förlösande för kreativiteten och gör att människor emellan skapar band, bygger broar. Humor är särskilt rolig när personer har distans och kan skämta om sig själva. Med mina kollegor finns den friheten och när det är sas inte roliga situationer kan man åteminstone ha lite kul!

Min son har humor (som jag gillar) och han som är i mellanstadieåldern funderar oxå kring detta med humor - hur mycket roligare det är med barn som kan skämta med sig själv. Här om dagen hade han och hans polare samtal om en klasskompis som helt saknade humor(vad de tyckte och pojkarna har säkert rätt). De diskuterade att hans humor var sådan att putta ut¨någon ur omklädingsrummet med bara kallingar på.. HM, som mamma minns jag ju hur det var i den åldern och jag kände att i dessa fall får man nog "lyssna lite mer mot rälsen" och se hur är det egenligen!!

Bland de som känner mig så anser många att jag hönsar med mina barn och att jag curlar dom. Till viss del kan jag nog hålla med, men jag lider inte av det utan jag trivs ypperligt med mina barn. Förutom när dom bråkar, inte städar rummet, när jag får kliva över högar med skor och overaller framför ytterdörren.. trots detta så uppskattar jag att jag får hänga med med dom och att jag får känna att jag har barn - dom växer ju så rackarns fort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar