mars 29, 2008

Lyckad middag

Tjoho!! Middagen idag bestod av wokkad strimlad kycklingbröst med thai grönsaker + inte överraskande nog ris!! Kryddade med diverse, tror att maken var i med ng oxå. Ungarna åt, min man åt och jag åt! Jag är inte ng hejjare på mat så jag blev helt och mest överraskad att det vart så bra. Pudelbruttan fick lite rester (råkade laga mat för 6 personer...) och hon hade värsta bollemagen;-) Så då vet ni att nu har denna familj en ny bjudmat på listan för ni som har testat våra standards! Dukade oxå snyggt med nya underlägg, ljus och en sallad + tunnbröd m smör. Mest glad över det lyckade resultatet är nog jag själv. En av mina svågrar tycker nog oxå att det är bra att jag har prövat denna matlagnings grejj;-) Kanske blir det fler gånger. Fick ett bra tips på DUKA idag att streck på tallrikar som orsakas av bestick kan botas med medlet Autosol.. säkert inge hälsosamt och miljövänligt så jag får nog fundera ett tag om jag ska testa det.
Köpes exvis på Clas Ohlsson.

En av mina trogna läsare hade oxå fixat ng riktigt gott (kanske Anna Skipper inte behöver komma... nä jag litar på dig..)! Hon har funderingar på Nordansmak och jag ska denna gång låta henne testa den "funktionen" och utvärdera den innan jag gör det.

Appropå Anna Skipper så fanns hennes hem med i nyaste Tove Hem och Inredning no 4 - 08, lika fräch som henne själv.

Annars har vi varit på badhuset idag med barnen + kompisar - riktigt skönt - bubblade ganska länge sedan lite annat jox.

6 kommentarer:

  1. Hittade ett recept på expressen. se, på äppelmuffins med mandelmassa. Det lät gott till efterrätt. Marinerad stekt fläskfile med potatis och sallad. Potatisarna är från Israel, så miljövänlighet lyser med sin frånvaro.
    Lillisen jagar kompisen och vill para sig. (det vill inte kompisen). Hon biter honom i nacken, inte roligt för kompisen. CB tycker hon är en rasist när hon jagar den svarta kompisen.

    Snö i luften och grått bland molnen. Men sommaren kommer, så en beställning på linbyxor och skjortar har gått till Gudrun Sjöden//P

    SvaraRadera
  2. Har du lagat det till mat idag? Vi uptäckte just att klockan är 12 o inte 11..

    Lillisen vill ha kärlek;-) Ett gäng kattungar vore kanske inte fel!

    Lillbruttan och hennes kompis var ute men kom in då det var så sticksnö;-)

    Ska gå in på Gudrun S

    SvaraRadera
  3. Har du lagat det till mat idag? Vi uptäckte just att klockan är 12 o inte 11..

    Lillisen vill ha kärlek;-) Ett gäng kattungar vore kanske inte fel!

    Lillbruttan och hennes kompis var ute men kom in då det var så sticksnö;-)

    Ska gå in på Gudrun S

    SvaraRadera
  4. Har just hört om din underbart goda blåbärspaj. Den vill vi smaka :)

    På tal om Gudrun Sjöden, så hade de häftig reklam i sin butik i Oslo. Levande skyltdockor, bla två som lekte med elden utanför och massor av såpbubblor. Sk knubbsälen älskade att vara sär och titta.
    -ee

    SvaraRadera
  5. ...älskade att vara DÄR och titta...

    SvaraRadera
  6. Aha! Jag bör alltså och kolla det!

    SvaraRadera