mars 23, 2008

Civilare...

Läste en intressant artikel i Ny Teknik i går och den är intressant för alla civilingenjörer! Läs artikeln här! Det är inte länge sedan (för 5 år kanske det var?) när en av mina vänner fick presenterat medarbetarenkäten i Män kontra Kvinnor. Det kanske funkar på en hyfsat könsblandad arbetsplats men det blir helt galet när, som min kompis, får resultatet presenterat i sin grupp där enbart hon var kvinna.. Så ser det ut, och jag tror att det måste in fler kvinnor inom teknik. Jag vill ha ett mänskligt perspektiv! För att få det måste företagen ha en blandad arbetsplats (kön, nationalitet, ålder..) det tror jag absolut är hälsosammast för människor så väl som för företag och JA mycket roligare! Ja menar, hocky och fotboll i all ära, men på en skala 1 - 10 hur kul är det egentligen? (för att dra det till enkla grejjer, det är inte lika kul när man jmf maktbalaser och prestig..)

4 kommentarer:

  1. An affectionate hug from Buenos Aires, Argentina.

    MentesSueltas

    SvaraRadera
  2. GRATTIS ULLI:) Är lite opersonlig men då får du en kommerntar i samma veva:) kom just hem från ''svigers''.
    /Elin

    SvaraRadera