april 06, 2008

Från jobb till barndomsnojja

Jaha nu har jag suttit i ng timma och gjort bort dåliga samveten, istället får jag dåligt samvete över barnen. Vad har jag för prioriteringar egentligen! Men samtidigt är det jätteskönt att veta att det är gjort och att jag kan göra annat på måndag och känna mig mer som om jag får en fräsh start!
Idag var det kramsnöväder och jag o dottern har gjort både en snöhäst och en snögubbe (som rasade i tövädret..)

Kommer ni ihåg, ni som var där, Nettes jätte snögubbe hos vår farmor. Det är massor av år sen säkert början på 80-talet skulle jag tro. Den var enorm och inponerande för oss barn.

Fick lite barndomsnojja och byggde en Snöhäst dom jag lekte massor med när jag växte upp. Jag var så att säga en riktigt hästbiten, dyrkade svarta hingstenböckerna. Min son brukar säga om tjejjer som gillar hästar att dom är så jobbiga. Då brukar jag säga till honom att sån var din mamma.....

Jo, jag tror att pudelbruttan är lite avis på dottern för när dottern är nära mig så vill hon emellan.. lite kärlekskrank...får ha ögonen på pudelbruttan!

2 kommentarer:

  1. Bara så du vet så har vi anlänt till kusten nu. Så hemnr till mommi o moffa gäller... - e

    SvaraRadera
  2. Har sälen simmat iväg till sydligare nejder?!! Det var därför det ekade så tomt när jag ringde på.
    Löksoppa med rökt lax och ärtskott. Mycket gott. Även om det blev sent innan maten blev klar- Precis ätit. Gott!

    SvaraRadera