april 03, 2008

Min kära avdelning

Jag gillar verkligen när det är fart på jobbet och alla är på G och försöker hitta lösningar! Idag ställde alla upp när jag behövde folk på ett avsnitt, trots att det var helt nytt för iallafall fyra av dom. En stor eloge till dom. Jag vill uppnå med mitt gäng att de tar initiativ och vågar vara på nya ställen samt att de löser saker sinsemellan. Jag ska inte behöva gå in i allt. Det tar tid att ställa om men det går, det är jag övertygad om!

En dag var det ng som satt upp ett mycket negativt citat i deras fikarum. Några frågade vad jag tyckte om det. Ja, vad ska man säga.. Jag svarade att det visar mer om de som satt upp den än ng annat. Vill de ha min respons får de gärna komma till mig direkt. Eget ansvar, vuxna medarbetare - det är mina ledord.

Annars fick jag höra nåt kul som sagts vid en hälsoprofil:
Hälsovägledare: Hur mycket väger ditt skelett tror du?
Besökare: Kanske 40 - 50 kg?
Hälso..: Nej, det väger cirka 15 kg!!
Besök..: Oj, men va' i XXXX är det här andra då??!!...

Nu ska jag fortsätta se Anna Skipper;-)

Jag blir piggare och piggare - det är nog hälsokosten som funkar, får skriva om det i morgon istället;-)

4 kommentarer:

  1. Är du hemma igen?

    SvaraRadera
  2. yes men nu isäng!!! vi får höras imorgon

    SvaraRadera
  3. OM ngn hade hängt upp ett negativt besked på mitt jobb så hade den personen fått höra :D

    Du skulle varit med när T på mitt jobb började diskutera med en mkt överjobbad chef om budgeten vi fått.
    Först började chefen gråta och efter sammötet bar det rätt in i ett möte bara mellan chefen och T.

    //å

    SvaraRadera
  4. Det rör sig över 40 pers i det rummet. En av mina kollegor reagerade ordentligt. Jag har bestämt mig för att agera för det positiva. Dom får mig inte att haka på sånt skräp. Såklart har jag gränser. Jag kommer att följa vad som händer.

    SvaraRadera