april 07, 2008

Förändra på jobbet och ut på promenix

Idag tog jag upp diskussionen om hur vi bryter jobbet för lunch och hur vi gör! Jag vill att, om möjligt, vi gör färdigt arbetet och äter sedan om det inte är alltför lång tid, alternativt att vi äter i omgångar. Varför är det en viktig diskussion? Jo, eftersom produktionen står still när vi är i maskinerna och vi tappar artiklar ut. Vi måste alltid försöka se vår förbättringspotential. Det intressanta i kråksången är att alla säger att vi gör så. Men inte enligt den info jag fått. OK.. Tiden får utvisa. Jag öppnar för en diskussion och då får folk börja tänka över sitt agerande.

Ng som jag måste jobba vidare med är jargong på arbetsplatsen. Hur vill vi på avdelningen att den ska vara? Något att fundera på är det iallafall...

Nu ska pudelbruttan få en sen promenad hon är alldeles tokig när hon inte varit ute på sin långpromenad - måndagar är alltid tight med aktiviteter för barnen och särskilt tight är det när maken är borta.

1 kommentar:

  1. Tack för ikväll! Tom vi var förbi en fullspäckad måndag :)

    Nu ska vi sova så vi orkar leka med den vackra spisen och alla grytor imorgon också, (leker fortfarande med grytorna).

    Tack o gonatt.

    -le

    SvaraRadera