april 15, 2008

Reaktioner från igår

Kommentarer från mötet igår, ja inte alltför många..
Däremot fick jag frågor om varför några enstaka personer "skämtat" om ett bra iniativ av typ av utbildning. Det hade jag inte alls reflekterat! Utan jag vill fokusera på VAD vi ska GÖRA och HUR. Det är så mycket viktigare än att rota i det negativa. Visst, jag måste ha koll på vad som händer, men jag är övertygad om att när jag fokuserar på det som är positivt så förstärks det och får mer kraft.

Sedan tror jag att det finns mycket osäkerhet och rädsla i vår organisation som faktist medför att vi inte alltid agerar tryggt.

Himla skönt att jag har bottnat i mig själv i denna fråga iallafall.

3 kommentarer:

  1. Jepp - det var kul! :D

    Chefens (min alltså) medicin hade varit at ställa det negativa mot väggen och låt de finna en postitiv lösning inom de ramar som finns tillgängliga.

    Dåligt beteende ska aldrig få råda men få en direkt konfrontation "Jag tycker du betett dig illa..." "Nu har du sårat _____ jag tycker du ska be om ursäkt"
    SÅ styr *el sjefe* här borta ")
    Och jag är faktiskt ganska enig med *el sjefe* i denna fråga.

    Åtminstone 2 ggr har jag varit med om att mina arbetskompisar måstat be om ursäkt för sitt beteende på våra möten.

    =)

    SvaraRadera
  2. Ja det är kanske en väg att gå! Men då tycker jag det ska vara ganska graverande grejjer. Jag tror att det negga tystas om det positiva får förstärkas.. Nå det är en teori jag testar. Förstärk det positiva å knäck det negativa.. få se om det funkar.?!
    Men ni verkar ha raka pjucks där borta och mitt iallt får jag byta strategi. Vi får se!

    SvaraRadera
  3. Det har ju lite att säga vilken ålder det handlar om... Jag menar... detta har nog gamla gubbar lite svårt för :-D

    Men kanske lite ärlighet inte skadar - att man säger vad man tycker - lite konstruktivt :D


    SvaraRadera