april 30, 2008

Valborg, arga gamla gubbar och moffas bastu;-)

Härligt med valborg!Varmt vacker väder, snön smälte bokstavligen bort under dagen och gräsmattan kröp fram.

Tog en cykeltur till affären med dottern i barnsitsen och fick en uppsträckning av en bilist som stannade och hade åsikter om hur o var jag cyklade, hi hi.. den gubben borde gå angermanagement!! Det är faktist andra gånger det händer. En tidigare gång (när sonen var bebi) fick jag en utskällning när jag gick på fel sida på gångvägen med barnvagnen - jag blir alltid lika häpen. Vad har dessa gamla gubbar för problem egentligen?!

I tropet ikväll tog jag dottern och tjejkusien en valborgsbastu - we love it! Alla andra (mina mostrar plus ev barn o make, makens brorsa m familj, min familj, brorsan m familj, pudelbruttan) grillade korv och sjöng inte. Men vi spejade ut över nejden i moffisens vedelade bastu. Det är en av de bästa platser som finns - Moffas bastu!



2 kommentarer: