april 13, 2008

Söndag o barnens kompisar

Hos oss är det fullrulle med kompisprat från tidigmorgon o fram över hela dan! Sonens kompis har kommit o nu väntar dottern på sin! Det märks att barnen vuxit då det inte räcker med mamma mera utan deras värld har blivit större! Jag måste säga att på helgmornar är inte jag den snabbaste. Jag gillar att ta det lugnt - det är ju fullrulle hela veckorna för mig.

Jag har tänkt! (Oj då) Jag vill börja måla igen! Olja. Jag har tänkt mer oxå.. men det måste få mogna.

Jorå stegräknaren fick motion i morse + pudelbruttan, men idag blåste det lite kallt!

3 kommentarer:

  1. Ibland när man får tillbaka böcker man lånat åt vänner och familj, så blir inte alltid så glad som man tror man ska bli när efterlängtade böcker kommer tillbaka efter några år. De konstverk som kan finnas i böckerna och som definitvt tillkommit efter att boken trycktes och defintitvt efter att boken lånats ut, skulle kunna göra sig bättre i andra sammanhang, än på en efterlängtad boks pärmar och blad. Ibland så kan den känslan uppstå och ikväll så uppstod den när jag fick hem en bunt med böcker.

    SvaraRadera
  2. Jo försök se det som ett minne, den tiden är snart förbi!

    SvaraRadera