april 01, 2008

Vitväder, semester och Mia Törnblom

I morse sa min dotter (4år) att mamma det är vitväder! Det var tjock dimma ute så jag tog bilen fast jag lovat mig själv att cykla....

På jobbet är den stora diskussionen semester, jag väljer att säga: vi ser vad vi kan göra, vi vill alla ha semester men vi ska ändock ha en fungerande verksamhet. Jag vill ta fram det positiva se på lösningarna. Sedan är det säkert så att jag inte har full förståelse för tidigare händelser. Men eftersom jag har en chans att göra mitt race vill jag välja att bemöta folk så. Vi får se hur det fungerar!!

Mia Törnblom sa nåt kul, på en föreläsning jag var på, som hon fått höra när hon tyckte att livet var pest: Om du står med ena benet i det förflutna och den andra benet i framtiden så pissar ju du på nuet! Hm!

och

jag vill ju oxå ha semester......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar