april 14, 2008

Relationer på Jobbet

Efter olika händelser på jobbet så har vi just nu särskild orsak att prata om beteende mellan varandra och hur vi ska agera på jobbet. Vad är ok kontra inte ok. Så idag på mitt veckomöte valde jag att lägga agendan så att vi allra sist på dan pratade om olika ageranden på jobbet. Jag tror (i min enfald kanske) att gänget förväntat sig att jag skulle dyka direkt på frågan.

Och enbart därför..

..valde jag en annan strategi. Jag hoppas med att lägga frågan sist, att dom när de kommer hem (ja jag vill att de ska fundera på det hemma), funderar en sväng till om vad de tycker och att de imorgon pratar sinemellan. Sedan vill jag givetvis få respons. Som en av männen sa att det behöver inte vara en ren fysisk sak som måste hända för att personer ska reagera, utan det kan oxå vara psykiska saker. Och Ja det var exakt dit jag ville få samtalet.

Nu återstår att se hur vi går vidare med detta.

Tack Per Furumo för dina excellenta tips!!

2 kommentarer:

  1. MYCKET SNYGGARE med denna bakgrund! :D
    -å (som kanske firar sin födelsedag med en usa-tur nästa vecka)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det är kul att testa. Grattis på dig!!!!

    SvaraRadera